Search found 929 matches

by snapdresser
Fri May 08, 2015 6:10 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Wisdom Teeth Removal - is it necessary?
Replies: 7
Views: 1144

Re: Wisdom Teeth Removal - is it necessary?

Yeah, that makes sense. I'd go for it.
by snapdresser
Fri May 08, 2015 6:02 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Gummy Smile/Long Face - Do I NEED Surgery?
Replies: 9
Views: 1721

Re: Gummy Smile/Long Face - Do I NEED Surgery?

Well, I have a somewhat gummy smile, but like I said, it's only a mm or two worse than yours. I'm not quite ready to post pics on here, but my treatment plan is to raise my maxilla ~6mm. Also going to be bringing everything forward some though, too, and I'm not sure you wanted to do something like t...
by snapdresser
Fri May 08, 2015 5:54 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Anyone know any good surgeon in Connecticut?
Replies: 15
Views: 1574

Re: Anyone know any good surgeon in Connecticut?

Thank you for your reply. Since this is a big surgery and I'm extremely worried about having my jaws messed up even more I'm scared to just have any surgeon do it for me. That's why finding good surgeons is important to me. I think I understand you. You're looking for a top surgeon in the field loc...
by snapdresser
Fri May 08, 2015 5:40 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

deathorglory: SHOTGUN SYRINGES!!! I'll PM you :) Long post isn't a bad thing IMO. Lots of good info! That's really cool that you got to brush and eat without elastics straight away! I had kind of assumed I wouldn't be able to take them off for at least a week or two. KaylaChristine: Is your surgeon ...
by snapdresser
Thu May 07, 2015 11:40 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

A pencil drawing?? Hmmm... My previous surgeon (who after my consult told me he didn't accept my insurance lol) had a computer program where he placed pointers on certain places and could manipulate the picture to show what my face will look like for different possible treatment plans. It's a little...
by snapdresser
Thu May 07, 2015 10:12 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

Woooooooo!!!! Congrats KaylaChristine!!! June 15th! So the Monday after me and Jaime. Busy week for archwired folks! Hmmm... your pre-op is at the hospital? Maybe I should check out when mine is. I didn't think about that lol Anyone here negotiate the procedure with their surgeon? If you want them t...
by snapdresser
Thu May 07, 2015 6:18 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Optional SARPE. To get or not?
Replies: 8
Views: 907

Re: Optional SARPE. To get or not?

Met with the orthodontist yesterday and he said he wouldn't recommend it since I don't have a crossbite. Didn't bring it up for cosmetic reasons cuz I don't think I want the year in braces and potential instability/complications for what would only really be a minor improvement. a 5mm increase for m...
by snapdresser
Thu May 07, 2015 6:16 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Anyone know any good surgeon in Connecticut?
Replies: 15
Views: 1574

Re: Anyone know any good surgeon in Connecticut?

I'm going to one on Long Island, if you're willing to commute for appointments and the big day.
by snapdresser
Wed May 06, 2015 5:09 pm
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Gummy Smile/Long Face - Do I NEED Surgery?
Replies: 9
Views: 1721

Re: Gummy Smile/Long Face - Do I NEED Surgery?

Lol you're being too hard on yourself. Your case doesn't need surgery, just some self confidence! And don't smile real big when you're trying to impress a guy, I guess? But in all fairness, my case is maybe only a millimeter or two worse than yours and I'm getting the surgery so... Lol. Let us know ...
by snapdresser
Wed May 06, 2015 5:05 pm
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: May 2015 Surgery Buddies!!!
Replies: 22
Views: 2213

Re: May 2015 Surgery Buddies!!!

Wow Ziya, sounds like all this stress is coming to a head for you! Good on you for being strong! :) Of course, there are a million people on here that are going through or have been through SARPE. Good luck! I'm sure you'll be thrilled with your final results :) :) what country are you in?
by snapdresser
Wed May 06, 2015 8:26 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

:lol: Welllll I meant the swelling in relation to an infection, so I think we're on the same page about that one :o The swelling goes down pretty fast for some people, it seems like, but I think other people (most people?) get a slight infection which makes the swelling last longer. I think. I'm no ...
by snapdresser
Wed May 06, 2015 6:01 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

Lol never had one either, but I suspect we'll be too drugged up to care for the most part. I'm more concerned about complications/continued numbness/infection and stuff like that.
by snapdresser
Wed May 06, 2015 5:10 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

Nozzelnut, what's the deal with the catheter? I read on a guy's blog that he pulled it out himself on day 2? Is that normal? Lol Talking about 2 different catheters. Catheter being a tube; it can be used on the end of a syringe or used to remove fluids, like urine, from the body. Guessing that the ...
by snapdresser
Wed May 06, 2015 5:09 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: June/July 2015 Surgery Buddies
Replies: 970
Views: 53296

Re: June/July Surgery Buddies

I hope your appointment goes well tomorrow. And ouch! Get some numbing gel to see if that will help with the pain during your appointment. Well I'm not sure yet, but hopefully I have the same to look forward to soon. All I know for sure right now is the ortho appointment tomorrow. I'm thinking she ...
by snapdresser
Wed May 06, 2015 5:07 am
Forum: Oral (Orthognathic) Surgery
Topic: Optional SARPE. To get or not?
Replies: 8
Views: 907

Re: Optional SARPE. To get or not?

Hmm... is that the only indication, Goku?